El rincón de los lectores del IES Gabriel Miró

El rincón de los lectores del IES Gabriel Miró

sábado, 18 de marzo de 2017

Premiats en el I Concurs de microrelats en valencià

Y estos son los ganadores del Certamen de microrrelatos que este año, por primera vez, ha convocado el departamento de valenciano. Enhorabuena a los ganadores.








CATEGORIA  A  (1r, 2n i 3r ESO)

1r PREMI: Mª Victoria Almagro Pérez (3r ESO-C).

UNA NIT D’ESGLAIS

Era una vesprada com qualsevol altra. Després de jugar als camions amb el meu germà petit, me’n vaig anar al llit. Vaig donar voltes i voltes, però no em podia dormir.
Quan estava a punt d’aconseguir-ho, un fort soroll com d’un colp amb un objecte metàl·lic em va desvetlar. Vaig alçar-me del llit i vaig mirar per la finestra. Hi havia un home amb una pala cavant un profund forat al meu jardí. No sabia qui era. Em vaig atemorir.
Vaig eixir de l’habitació per cridar ma mare, però la llum del corredor no funcionava. Tot era fosc, no veia res.
Em vaig aterrar i vaig començar a plorar recolzada a la paret. De sobte vaig escoltar una veu que murmurava el meu nom. “Maria, Maria…” –deia-.
Fins que en obrir els ulls…  estava al costat del llit  ma mare somrient i acaronant el meu cap.



2n PREMI: Jesús Miguel Colón (3r ESO-C).

LA RECERCA DEL TRESOR

Un dia ennuvolat, Martí va començar a jugar amb el seu amic imaginari, un gat blau volador. El gat li va dir que hi havia un tresor amagat a la seua casa. I Martí, que estava molt avorrit, va decidir cercar-lo. Va començar pel soterrani i tan sols va trobar regadores i pales de jardí. Com no va trobar res, va pujar les escales fins el dormitori dels seus pares, i li va cridar l’atenció una planta damunt de la tauleta de nit. La planta semblava morta. Estava marró i amb les fulles caigudes. Martí va pensar en tot el que havia trobat:  les pales, la planta, la regadora… i va pensar d’immediat:
-        El jardí!
Va eixir corrents al jardí i va començar a cavar amb la pala. El cofre del tresor estava a punt d’eixir, però de sobte va despertar. I en adonar-se que era un somni, va plorar perquè volia saber què hi havia dins.
Però aleshores va comprendre que l’important és el camí que fem fins que trobem el nostre objectiu. I hem de gaudir-ho, perquè el resultat final sempre ens pot decebre.



CATEGORIA B (4t ESO i 1r Batxillerat)

1r PREMI: Taisia Zolotarova   (1r Batxillerat – B).


UN MAIG FRED

Semblava que les seues cristal·lines llàgrimes tampoc acabarien aquesta primavera. Tan sols feia tres anys que l’havia perduda. Ara passejava sola per freds carrers de Kiev. Recordava la seua veu i tornava a plorar. Recordava els tulipans que havien florit aquell mes. I quan, de xicotetes, la cridava per jugar al voltant del cementeri on ara descansava. Va tornar a cavar en el mateix lloc com tots els maigs. Aquesta vegada, la flor preferida de la seua germana va ser blanca com la seua pell.



2n PREMI: Andrea García Tíscar (1r Batxillerat- A).


VOLDRIA SER MOLT GRAN

El cel està ple de núvols. Nahina, una xiqueta que a penes conec, plora desconsoladament, perquè troba a faltar la seua mare. És molt xicoteta per a estar en aquest lloc. Diuen que els xiquets no entenen res però, des que la primera bomba va caure amb aquell soroll, vaig deixar de ser-ne un.
Un home ha començat a cavar. Jo sé per què ho fa. Jo sé on es troba la mare de Nahina, ja no sóc un nen. La meua germaneta vol jugar amb mi. Tal volta, troba a faltar també el pare.



No hay comentarios:

Publicar un comentario